Vanliga Frågor

Du måste vara minst 18 år för att ringa.

Hur kan jag nå en vägledare ?

Du ringer på telenr 0939-1940 och kan där välja olika val. 

I menyn (vägledare) kan du även hitta vägledare som du tror motsvarar den fråga du har.

Se deras fasta schematider där också. 


Om du vill få ett sms nästa gång en vägledare loggar in på linjen?

  • Välj Våra Vägledare i menyn.
  • Klicka in på den eller de vägledare som du är intresserad av.
  • Läs och följ instruktionen under SMS-avisering på respektive vägledare.

OBS! Om du fått en avisering får du göra om proceduren ovan, detta för att du skall slippa få ett sms varje gång din/dina vägledare loggar in..


Kan ni se vem jag är?


Alla telefonsamtal och e-postmeddelanden är anonyma för vägledaren, vilket innebär att de inte kan se vem du är eller vilket nummer du ringer från. Anonymiteten gäller såklart ej , när man kör via fakturabetalning. (Se avsnitt GDPR) 


Hur mycket kostar tjänsten?

För telefonkontakt är priset 19,90 sv kr/min Debiteringen startar först när du blivit sammankopplad med en vägledare! (Detta gäller dock INTE om du har Tele2/Comviq eller kontantkort)


Kan man få vägledning om vad som helst?

Man kan få vägledning inom olika ämnen och där vägledaren själv har lagt ut vilken kompetens den innesitter. Du kommer då att få råd som är etiskt försvarbara att ges via telefon, och varje vägledare kommer att arbeta för att alla kunder får ut så mkt av sitt samtal som möjligt. Men du väljer såklart själv om du vill följa deras tips och råd.


Hur kan jag se vilka som arbetar på linjen och när ?
Gå in på knappen vägledare. Där ser ni vilka som arbetar på linjen. Tryck på deras länk så ser ni även deras schema. Det ska även finnas en sms funktion där ni kan trycka in erat nr så ni får ett sms nästa gång personen är inloggad. 


Kommer man kunna betala via faktura el förskott ?
Just nu kan man tyvärr ej betala via faktura och förskott, men vår förhoppning är att det kommer inom kort.